Bangalore


Dříve známé jako Garden city. To už ale dnes není pravda, spíš se mu říká Silicon vally Indie. Ale pro zkoumání silikonů jsem tu nepřijel. Jsem tu ze dvou důvodů – setkat se s kamarádem Sandeepem, co pracoval v IBM v Brně, a zajít do knihovny palmovách listů.

----------------
FOTKY
----------------
Asi před pěti tisíci lety se někdo velmi chytrý rozhodl, že sepíšou osudy několika lidí v budoucnosti, kteří knihovnu navštíví. Vznikly tak knihovny palmových listů, kde by vám měli říct něco o vaší minulosti, přítomnosti a budoucnosti. Takže kdo sem přijde, měl by tu mít svůj osud. Kvůli jednomu německému podvodníkovi a podnikavci však knihovny ztratily něco ze své důvěryhodnosti a původní počet zahraničních osudů se asi vyčerpal. Dnes si musíte objednat schůzku, a řekl bych, že to je proto, aby vám ve spolupráci s astrology mohli vyrobit "nové staré listy". Asi uhodnete kam tím vším mířím. Můj osud se od začátku potýkal s hádáním a odhady. V něčem se trefili, v něčem ne a jen do budoucna uvidím, jak moc se spletli. Někteří lidi chtěli vědět můj názor, až to budu mít za sebou. Ten je takový, že i bez toho bych mohl žít dál. To, v čem měli pravdu, už vím i sám bez nich a zbytek do budoucna stejně moc neovlivním.

Důležitější bylo setkání se Sandeepem po 5 letech. V IBM Brno je něco okolo 3000 zaměstnanců. V IBM Bangalore něco okolo 20000 a je roztroušeno po celém městě. Brno poskytuje servis převážně Evropě, Bangalore celé Indii a dalším státům Asie.
Večer unlimited jídlo v restauraci a konečně pivo, které se dalo pít – Foster. Druhý den jsme vyrazili na kopec asi 40 km od Bangalore na výlet. Po cestě jsme při bloudění navštívili jeden chrám, který má být ze stejného období, jako chrámy v Hampi (kam jsem se vydal hned po Bangalore).
Na kopci panuje klídek a rodinky tu mají pikniky, který jen občas ruší drzé opice. Sandeep mi tímto dnem připomněl, že Indie není ta chudá a špinavá země, kterou jako turista vídám nejčastěji, protože spávám v levných hotelích (občas se štěnicema, jako i tady se mi to opět stalo a poprvé v životě jsem někomu hrozil pěstí u obličeje a měnil hlas na 'děs z hlubin' -a to se mi násilí hnusí, jenže když on mi za pokousání nechtěl vrátit peníze "Takže platím za nevyspání a pokousání štěnicema, jo?!" ...naštěstí to policie vyřešila v můj prospěch) a soustředí se na mě žebráci a podvodníci. Pozapomněl jsem totiž na to, že zrovna tak jako je Indie chudá, je i bohatá. Obrácená strana mince. Průmysl a technologie tu bují úžasnou rychlostí a za pár let se nebude nikdo z nás smát. Obrovské nákupní střediska, moderní mrakodrapy, hotely, metra, luxusní čtvrti... Jen jedno je asi pořád znát – velká nerovnoměrnost. V některých místech a vesnicích lidi nedosáhnou na základní vzdělání a čistou vodu, nebo spí na ulicích celé rodiny, a jinde mají co hrdlo ráčí a chudobu nikdy nepoznají.

Sandeep, if you read this, thank you one more time that you took so nice care of me. Also for explaining me some things. I've experienced different Bangalore, different India with you. Next time in Brno, it's my turn to host you :)

PS: Tohle povídání je velmi zkratkovité z jednoho důvodu - strávil jsem hodně času na hotelu a řešením problému. Už se mi to v Indii krátí a za 'senzacema' už se neženu :)

Komentáře

Oblíbené příspěvky