Jaipur


 Jak jsem psal už předtím jinde, v Jaipuru se odehrálo plno mafiánských věcí, které mi nakonec trochu dojem z tohoto města pokazily.. Mimo ně jsem se tu ale měl celkem fajn. V průvodci se píše, že vás tohle město naladí na růžovo. To asi proto, že je tu Růžové město (Staré město), obehnáno hradbami.

-------------
FOTKY
------------
 
 Já ale už nějakou dobu o sobě vím, že mě nebaví prohlídka památek a zkamenělin. Proto jsem pro tentokrát vybral jen jednu památku z množství dalších paláců, pevností a muzeí – Jantar Mantar. To bývala kýho ďasa nějaká astrologická observatoř. Měřili tu postavení planet, čas atp. Všechno, všecičko tam bylo gargantuovsky velké. Největší, asi 27 metrové něco, co vypadá jak schodiště do nebes, je gnóm slunečních hodin, jejichž stín se každou hodinu posune o 4 metry. Pokud vám popis moc neřekne, nic si z toho nedělejte. Já tam byl a viděl to a taky mi to nic neřeklo. LP říká, že si tu budete připadat jako Alenka v říši divů. Ale ať se snažím jak chci, já si připadám jak Zdeněk ve středověké observatoři. Někdy pěkně kecaj. Už se jen tak na prdel z něčeho neposadím. Jinak tu toho až tak k dělání moc nebylo, a pokud nejste zarytí milovníci historie, dáte se tu na obchod s drahokamy a nebo zajdete do kina.

Komentáře

Oblíbené příspěvky